playzilla

100% / 500 €

200 ilmaiskierrosta!

PELAA NYT!

200% / 500 €

ilman kierrätystä!

PELAA NYT!

125% / 500 €

50 ilmaiskierrosta!

PELAA NYT!

Jopa parhaillakin nettikasinoilla saattaa esiintyä huonoja päiviä, eikä kaikki aina toimi odotetusti. Erityisesti uusille pelaajille saattaa olla haastavaa hahmottaa, mikä on normaalia käytöstä ja mitä taas ei tulisi sietää ollenkaan. Nyt käsittelemmekin nettikasinoiden yleisimmät ongelmat!

Ennen kuin ryntäät huutamaan asiakaspalveluun tai avaudut Facebookiin, hengitä syvään muutaman kerran. Useimmiten mahdolliset ongelmat voidaan ratkaista helposti rauhallisella yhteydenotolla nettikasinon asiakaspalveluun tai maksupalvelun tarjoajaan, mutta joskus kannattaa harkita myös kirjallista reklamaatiota. Vakavimmissa tapauksissa lisenssin myöntäjä voi toimia välittäjänä pelaajan ja nettikasinon välillä, ja uhka lisenssin menettämisestä saa jopa välinpitämättömimmätkin kasinot ryhdistäytymään.

Tiimimme on koonnut alle muutamia yleisiä ongelmia ja tarjoaa ratkaisuehdotuksia siihen, miten epämiellyttävät tilanteet voidaan selvittää mahdollisimman nopeasti ja vaivattomasti. Tutustu myös niihin!

Netcasino ei maksa voittoja

Iso voitto on kilahtanut kohdallesi kolikkopelistä, mutta netcasino kieltäytyy maksamasta voittoasi osittain tai kokonaan. Tämä on jokaisen kasinopelaajan pahin painajainen ja yleisin valitusten aihe. Foorumeilla pelaajat saattavat valittaa, mutta harvoin kertovat mitään omasta käytöksestään – ja sieltä peilistä se syyllinen yleensä löytyy.

Jos olet avannut useita pelitilejä, rekisteröitynyt väärillä tiedoilla tai olet alaikäinen, kasinolla voi olla pakko peruuttaa voitot epärehellisen käytöksen takia. Myös bonusehtojen huomiotta jättäminen tai niiden tahallinen rikkominen voi johtaa bonuksilla saadun voiton mitätöintiin.

Kasinot käsittelevät nostopyyntöjä eri tavoin, mikä vaikuttaa kotiutuksen kestoon. Kasinot ilman rekisteröitymistä voivat tarjota nopeita, alle 24 tunnin kotiutuksia verkkopankkitunnusten avulla, kun taas perinteisillä nettikasinoilla noston kesto voi vaihdella muun muassa valitun maksutavan mukaan.

Kasinolla voi olla ruuhkaa kotiutuspyyntöjen käsittelyssä, mikä voi johtaa vähintään 48 tunnin odotusaikaan ennen kuin nostopyyntö käsitellään mahdollisen peruutuksen varalta. Lisäksi talousosasto saattaa työskennellä vain arkisin, pelaajan henkilöllisyyttä voi olla tarpeen varmistaa, kierrätysvaatimukset voivat olla täyttämättä tai nostosumma ei yllä kasinon asettamaan minimiin.

On tärkeää muistaa, että nostotavan on yleensä oltava sama kuin talletusmetodin, ellei asiakaspalvelun kanssa ole sovittu toisin.

Talletus ei siirry pelitilille

Toisinaan kohtaat seinän jo talletusta tehdessäsi. Vaikka rahat veloitetaankin tililtäsi, ne eivät näy pelitilisi saldossa. Tässä tilanteessa maltti on valttia. Vaikka kasino olisi luvannut reaaliaikaisen talletuksen, pankkien ja muiden maksutapojen välillä voi esiintyä viiveitä.

Usein tekniset häiriöt korjaantuvat itsestään muutamassa minuutissa, mutta voit myös pyytää apua asiakaspalvelusta maksun paikantamiseen kyberavaruudessa. Kuvakaappaus verkkopankistasi voi auttaa maksutiimiä selvittämään tilannetta nopeammin.

Jos olet asettanut itsellesi talletusrajoituksia, ne saattavat estää talletuksen tekemisen. Tarkista kasinon asettamat pelirajat ja maksukorttisi käyttöraja. Lisäksi olinpaikallasi voi olla vaikutusta. Ulkomailla maksuliikenne ei välttämättä toimi samalla tavalla kuin kotimaassa – erityisesti, jos matkakohteesi kuuluu rahapelaamisen rajoittavien maiden joukkoon.

Pelitilin vahvistusta ei hyväksytty

Jos kasino kieltäytyy vastaanottamasta toimittamiasi henkilöllisyyden todistavia dokumentteja, syynä saattaa olla se, että ne eivät täytä KYC-protokollan vaatimuksia. Vain viralliset henkilöllisyystodistukset – kuten passi tai henkilökortti, toisinaan ajokortti – hyväksytään.

Dokumenttien on oltava voimassa olevia ja niiden tietojen on oltava selkeästi näkyvissä ja täsmättävä pelitilin tietoihin. Myös tiedostokoko, muoto ja toimitustapa voivat olla merkityksellisiä. Saattaa olla, että kasinolla on erityinen työkalu asiakirjojen lataamiseen tai se hyväksyy vain .jpg- ja .png-muotoiset kuvat.

Peruuntuneet kasinobonukset

Oletko kokenut tilanteen, jossa houkutteleva tervetuliaisbonus oli silmissäsi, avasit tilin ja teit talletuksen välittömästi, mutta bonusta ei silti näkynyt? Tällöin voi olla houkutus tuomita kasino epäoikeudenmukaiseksi. Kuitenkin, kun luet bonusehtoja tarkemmin, saatat huomata, että bonusta ei ole tarjolla nettilompakoilla tehdylle talletukselle tai että etu koskee ainoastaan Bitcoin-talletuksia.

Myös bonus saattaa jäädä saamatta, jos talletussumma ei yllä tarpeeksi korkealle aktivoimaan etua. Jos kierrätysvaatimusta yritetään täyttää liian suurilla panoksilla, kampanja-aika saattaa kulua umpeen ennen vaatimusten täyttymistä tai nostopyyntö jätetään ennen aikojaan, mikä voi johtaa jo saadun bonuksen menettämiseen.

Bonuksia voidaan aktivoida vain kerrallaan per IP-osoite ja talous, ja vaikka samalla kasinolla olisi tarjolla useita markkinoita, pelaajat voivat lunastaa bonuksia vain asuinmaansa mukaan. VPN-yhteyden käyttö tietojen väärentämiseen on ankarasti kiellettyä, ja bonusten menettäminen on yksi mahdollinen seuraus tästä rikkeestä.

Pelit jumittaa

Normaalisti suuretkin rahapelit latautuvat nopeasti tietokoneelle, tabletille ja puhelimelle muutamassa sekunnissa. Kuitenkin joskus saattaa ilmetä tilanteita, joissa kasinolla tai tietyllä pelivalmistajalla on käynnissä huoltotoimia tai peli ei tue käyttämääsi selainta. Suositeltavin vaihtoehto on käyttää uusinta Google Chromen versiota.

Yhteysongelmia voi yrittää ratkaista tyhjentämällä välimuistin ja evästeet, ja sitten käynnistämällä nettiselaimen uudelleen. Joissakin peleissä saatetaan käyttää Adobe Flash Playeria tai Java-liitännäistä, joten varmista että nämä ohjelmistot ovat asennettuina laitteellasi. Samoin varmista, että ponnahdusikkunat ovat sallittuja ja että pelit voivat avautua uuteen ikkunaan.

Nettiyhteys pätkii

Toisinaan on ilmeistä, että ongelma johtuu omasta laitteestasi tai katkenneesta nettiyhteydestä. Nettikasinot eivät toimi eristyksissä vaan vaativat vakaan yhteyden, olipa se sitten kiinteä verkko tai mobiilidata. Kun Internet-palveluntarjoaja on korjannut ongelman tai olet siirtynyt pois katvealueelta, voit jatkaa pelaamista normaalisti.

Kaikki pelikierrokset ja tilitapahtumat tallentuvat kasinon tietokantaan. Voit tarkastella keskeytyneen pelikierroksen tulosta pelin historiatiedoista. Vaikka keskeytyneet pelit pelataan loppuun, voitot maksetaan automaattisesti, eikä peli aloita uusia kierroksia itsestään, vaikka olisitkin käyttänyt automaattista pelitoimintoa.

Miten ongelmat yleensä ratkeaa?

Tarkista ensin pelilaitteesi asetukset, varmista Internet-yhteyden toimivuus ja tutustu huolellisesti kasinon käyttö- ja bonussääntöihin. Usein ongelman perimmäinen syy löytyy näistä lähteistä.

Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä kasinon asiakaspalveluun ja kuvaile ongelma mahdollisimman tarkasti. Liitä mukaan tarvittaessa tapahtuma-aika, pelattu peli, panos/talletuksen/noston määrä, käyttämäsi maksutapa ja saamasi virheilmoitus. Kuvakaappaukset voivat myös olla hyödyllisiä selityksen tueksi.

Jos asiakaspalvelu ei vastaa kohtuullisessa ajassa esimerkiksi maksuja koskevien yhteydenottojen osalta, ota yhteyttä käyttämäsi maksutavan tarjoajaan ja pyydä heidän apuaan. Esimerkiksi Visa tarjoaa tehokkaan maksunpalautusjärjestelmän, jonka avulla voit saada tukea rahojen palauttamiseksi.

Jos kaikki muut vaihtoehdot epäonnistuvat, voit tehdä kirjallisen reklamaation virallisille sääntelyviranomaisille, kuten MGA:lle. Ole kuitenkin kärsivällinen ja asiallinen koko prosessin ajan. Monet ongelmat voidaan ratkaista tehokkaasti, kun keskitytään asianmukaiseen kommunikaatioon eikä syyttelyyn.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *